W maju uczniowie klas trzecich zakoÅ„czyli realizacjÄ™ autorskiego programu czytelniczego "Frazeologizmy kulturowe na co dzieÅ„", przewidzianego na rok szkolny 2015/2016. TrzecioklasiÅ›ci raz w miesiÄ…cu spotykali siÄ™ "na dywanie", aby wspólnie poznawać zwiÄ…zki wyrazowe przydatne w życiu codziennym, a zwÅ‚aszcza w czwartej klasie, która tuż, tuż...
Dnia 25 maja odbyÅ‚ siÄ™ miÄ™dzyklasowy konkurs pt. "Chwyć za pióro, czyli...", podsumowujÄ…cy wspólne zajÄ™cia w trakcie caÅ‚ego roku szkolnego. Każda z klas wytypowaÅ‚a trzyosobowy zespóÅ‚, którego zadaniem byÅ‚o wspólne rozwiÄ…zanie podchwytliwego testu. KlasÄ™ III a reprezentowaÅ‚y: Amelia Ostojska, Alicja Rurka oraz Marta Stasik, klasÄ™ III b Szymon Lepczak, Mateusz Roszak oraz MichaÅ‚ Szajda, klasÄ™ III c Szymon KolasiÅ„ski, Nikodem Walkowiak oraz Bartosz Å»ychski. RozwiÄ…zujÄ…c test należaÅ‚o wykazać siÄ™ znajomoÅ›ciÄ… poszczególnych zwiÄ…zków frazeologicznych, logicznym myÅ›leniem, zdolnoÅ›ciami plastycznymi oraz niezwykle ważnÄ… pracÄ… w zespole. Konkurs trwaÅ‚ 45 minut. Trzyosobowe zespoÅ‚y pilnie i bardzo uważnie pracowaÅ‚y wykonujÄ…c poszczególne zadania. Poziom konkursu byÅ‚ bardzo wysoki, ponieważ przedstawiciele klas III b i III c zdobyli po 25 pkt. na 26 możliwych do uzyskania, a uczennice z kl. III a 23,5 pkt. Cieszyć może fakt, że trzecioklasiÅ›ci potrafiÄ… sÅ‚uchać ze zrozumieniem, pracować zespoÅ‚owo, uczyć siÄ™ od siebie nawzajem, a nauka podczas wspólnych spotkaÅ„ czytelniczych "na dywanie" "nie poszÅ‚a w las" i przyda siÄ™ już niebawem.
G. Tobolska